apokonoeekau

18 Februari 2010

ZERO-KATAK in PKR: Proses Pe'nyahkeluar'kan katak sedang berlaku



Apabila sekor katak dari Penang keluar PKR, maka riuhlah katak-katak lain yang bersuara. Katak Behrang ber-ong-ang..... bla.. bla.. bla... bagi komen macam katak moron. Tak mahu ketinggalan juga ialah katak dalam kotak yang telah di'sejukbeku'kan oleh UMNO di dalam kotaknya.

Alih-alih terdengar pulak suara dia. Ha.. ha... ha... rupanyer sudah kena defrost oleh UMNO. Malaun ni akan didefrostkan oleh UMNO, apabila perlu saja. Lepas kena tonggang, dia akan dimasukkan semula ke dalam kotaknya dan disejukbekukan sekali lagi. Malang sungguh nasib katak bernama Ezam al-Kotaki.

Alahai... kalau katak tak tunjuk support pada katak yang lain, siapa lagi?? Weh... semangat setiakawan ler katakan. Ermmmm..... tersentuh aku!! Ha..ha...ha...ha...

Ezam al-Kotaki siap persoalkan tindakan Tok Guru Nik Aziz yang mengesa supaya Katak Bayan Baru melepas kedudukannya sebagai MP bagi membolehkan PRK diadakan. Rakyat pilih calon PKR bukan calon bebas. Jadi lepaskan jawatan dan tanding semula. Bijak sungguh Tok Guru Nik Aziz. Itu cara demokratik yang paling bermaruah. Awat?? Hangpa kecut perut ka??

Aha.... memang UMNO kecut perut. Sebab itu, mereka beriya-iya menunjukkan sokongan kepada si katak.... yang bertegas mahu menjadi calon bebas. Bergegor telor demer jika PRK diadakan. Silap-silap getak!! Sure... pasti kiok punyer!! Aha... dua-dua bahasa aku sekali guskan. Bukan apa... sebagai penegasan yang mereka pasti bungkus.

Si Katak Bayan Baru pun tahu hakikat ini. Dia tahu rakyat Bayan Baru marahkan dia. Sebab tu.... dia belah dari PKR sebelum disapu keluar. Kalau letak jawatan... tak merasa ler nak bergelar YB lagi. Well... rakyat dah benci... what do you expect?? Nak menang?? Jangan ngigau ler!!

Ezam al-kotaki pulak kata.... keluarnya katak ini dari PKR akan beri impak yang besar kepada parti itu. Aku setuju sesangat dengan kenyataan ayat sesumpah ini... AKAN BERI IMPAK YANG BESAR kepada PKR.

Sememangnya akan beri impak yang besar. No doubt about it. But hello... for your information, impak besar yang positif. Ketiadaan Katak Bayan Baru and the rest of the kataks... akan memberi kesan positif kepada PKR. PKR sekarang sedang dalam proses menyahkeluarkan species katak bagi merealisasikan misi ZERO-KATAK dalam PKR.

So... kalau ada yang dengan rela say bye-bye... lagi mudahlah urusan proses pe'nyahkeluarkan katak ini. Jadi, you see... mereka lebih mendatangkan kebaikan daripada keburukan. Dari luar mungkin nampak macam satu set-back kepada PKR tetapi sebenarnya... ia satu hikmah. A blessing in disguise... kata orang putih.

Kepada Zahrain yang baru menjadi katak.... congratulations!! And... to the rest of the kataks, thank you very much and good luck!!

0 ulasan:

Halaman

ANTARA AKTIVIS PAS CAW. CHABAU

ANTARA AKTIVIS PAS CAW. CHABAU

Cari Blog Ini