apokonoeekau

26 Januari 2009

JOM ORANG CHABAU MASUK PAS

Assalamualaikum.
Terlebih dahulu kira rafaqkan jutaaan kesyukuran kerana Allah Taala memberi kemenangan kepada PAS dan Pakatan Rakyat amnya.Mudah-mudahan Allah terus memberikan kemenangan kepada pejuang-pejuangnya,syaratnya kita bekerja dengan lebih kuat dan bertawakkal kepadanya.

Sekarang angin perubahan bertiup kencang di seluruh negara dan janganlah kita tersisih daripada arus perubahan yang dibawa oleh Pakatan rakyat. PAS Cawangan Chabau khususnya menjemput dan meraikan kemasukkan ahli-ahli baru khususnya di cawangan ini kerana rasionalnya PAS membawa obor perjuangan Islam yang syumul.

Dari segi gerak kerja atau aktiviti PAS mampu mengenengahkan program-program yang membawa masyarakat mendekati Islam.Antara aktiviti PAS Cawangan Chabau ialah program Kuliah.PAS Cawangan berjaya menjemput beberapa orang ustaz yang mengajar kuliah mingguan antaranya :
1. Ustaz Razali Jamil Al-Hafiz - Kitab Bahrul Mazi
2. Ustaz Kasim b Ibrahim - Kitab Darussamin
3. Ustaz Ashraf Mukhlis Hj Minghat - Kuliah Tafsir
4. Ust Nordin Ahmad -Kuliah Harfiah(Memahami huruf-huruf Al-Quran huruf demi huruf)
5. Ustaz Faisol Sheikh Mohammad - usrah cawangan.

Di samping itu juga PAS cawangan ada menubuhkan PASTI untuk anak-anak 4,5 dan 6 tahun di mana mereka diajar dengan asas pendidikan islam,menulis,membaca,mengira daan sebagainya.Ketika ini terdapat 26 orang pelajar di Pasti Assyakirin di mana mereka ini bukan sahaja anak-anak ahli pAS tetapi majoritinya adalah anak-anak ahli UMNO.

PAS cawangan juga banyak mengadakan program seperti Korban kelompok,sumbangan hariraya kepada fakir miskin,program ziarah,sambutan bulan-bulan penting dalam kalender islam,ceramah,dan sebagainya

Tidak ada sebab untuk masyarakat mengatakan bahawa PAS membawa ajaran salah tanpa terlebih dahulu mengkaji secara hadir secara langsung dlam program tersebut.Tuduhan sedemikian dihamburkan oleh mereka yang memang cemburu dengan PAS,malas untuk belajar,tidak berusaha untuk memperbaiki diri.

Oleh yang demikian PAS Cawangan dan PAS Kawasan Jasin khususnya membuka pintu seluas-luasnya pintu untuk mereka yang belum menjadi ahli untuk bersama-sama dengan PAS memperjuangkan Islam.Marilah kita sama-sama mengambil Islam yang dibawa oleh Rasulullah secara syumul dan meninggalkan perjuangan kebangsaan UMNO yang sis-sia.
Ingatlah sesungguhnya Malaikat Mungkar Nangkir tidak bertanya samada kita melayu,arab,cina hindu dan sebagainya tetapi sejauh manakah kita mengamalkan Islam yang dianjurkan.

Tuan-tuan yang belum menjadi ahli bolehlah membuat permohonan dengan mengisi borang ahli melalui ketua cawangan Tuan Hj Nordin b Yusof atau naib Ketua Tn Hj Shamsudin b Ali atau melalui setiausaha cawangan.Permohonan anda akan kami utamakan.

"JOM KITA MASUK PAS"

0 ulasan:

Halaman

ANTARA AKTIVIS PAS CAW. CHABAU

ANTARA AKTIVIS PAS CAW. CHABAU

Cari Blog Ini